Svenska Cheerleadingförbundet söker en sommarvikarierande kanslist

Svenska Cheerleadingförbundet har en verksamhet som engagerar över 50 föreningar och över 4000 aktiva. Förbundet leds av en förbundsstyrelse och ett antal kommittéer. Vår uppgift är att utveckla och förbättra förutsättningarna för våra föreningar att bedriva sin verksamhet. Vi tror på sportsmannaanda och fair play. Vi genomför med hjälp av våra föreningar fyra DM samt RM och SM varje år. Vi deltar dessutom i EM och VM. Vi har en breddverksamhet ute hos våra föreningar och vi har som idrott en stark tillväxt. Vårt kansli består av en föreningskonsulent samt en controller på vardera 50%.
Vår syn på rollen och personen
Du behöver ha stor förmåga att arbeta självständigt och vara kommunikativ och strukturerad i ditt arbetssätt. Du behöver ha lätt att lära dig och snabbt kunna vara på banan.
Din bakgrund
Du har erfarenhet av att hantera många olika ärenden inom administration. Du är van vid att arbeta inom idrott och har grundläggande föreningskunskap. Du förstår cheerleading men det är inte ett krav. Du ska ha lätt för att kommunicera och göra dig förstådd då vi har många olika typer av personer som kravställare på denna funktion. Du behöver kunna grundläggande ekonomiadministration samt ha grundläggande förståelse för SCFs licenssystem. Det är meriterande om du har kunskap om Fortnox. Arbetsuppgiften att uppdatera hemsidan innebär att du ska arbeta i Worldpress så kunskap om detta program är meriterande. Utbildningsadministration innebär arbete i Sportadmin varför kunskap om denna applikation är meriterade. Då våra anställda är bosatta på Västkusten behöver du kunna arbeta därifrån alternativt vara bosatt där för att kunna arbeta tillsammans med dem under överlämning.
Exempel på arbetsuppgifter
  • Telefon, post och e-post (first line, några olika adresser)
  • Uppdatera förbundets hemsida och andra sociala medier
  • Informera om andra länders tävlingar/egna tävlingar
  • Anmälan utbildningar
  • Bereda sanktionsansökningar och dispenser
  • Konferens/sammanträdesplanering
  • Administration runt föreningsövergångar
  • Arbeta med enkätutvärderingar från RM/SM
  • Sammanställa domarprotokoll för kvalitetsöversyn
  • Ekonomiadministration/betala och boka fakturor/löneutbetalning
  • Matcha betalningar
  • Lägga in leverantörsfakturor, attestförfarande
  • Kunskapskrav
  • Läsa, skriva och tala svenska och engelska
Datorvana framförallt applikationer såsom Word och Excel
Ansökan skickas till ordforande@cheerleading.se snarast. Tjänsten tillsätts löpande då utbildning behöver starta omgående.
Vår syn på rollen och personen
Du behöver ha stor förmåga att arbeta självständigt och vara kommunikativ och strukturerad i ditt arbetssätt. Du behöver ha lätt att lära dig och snabbt kunna vara på banan.
Din bakgrund
Du har erfarenhet av att hantera många olika ärenden inom administration. Du är van vid att arbeta inom idrott och har grundläggande föreningskunskap. Du förstår cheerleading men det är inte ett krav. Du ska ha lätt för att kommunicera och göra dig förstådd då vi har många olika typer av personer som kravställare på denna funktion. Du behöver kunna grundläggande ekonomiadministration samt ha grundläggande förståelse för SCFs licenssystem. Det är meriterande om du har kunskap om Fortnox. Arbetsuppgiften att uppdatera hemsidan innebär att du ska arbeta i Worldpress så kunskap om detta program är meriterande. Utbildningsadministration innebär arbete i Sportadmin varför kunskap om denna applikation är meriterade. Då våra anställda är bosatta på Västkusten behöver du kunna arbeta därifrån alternativt vara bosatt där för att kunna arbeta tillsammans med dem under överlämning.
Exempel på arbetsuppgifter
  • Telefon, post och e-post (first line, några olika adresser)
  • Uppdatera förbundets hemsida och andra sociala medier
  • Informera om andra länders tävlingar/egna tävlingar
  • Anmälan utbildningar
  • Bereda sanktionsansökningar och dispenser
  • Konferens/sammanträdesplanering
  • Administration runt föreningsövergångar
  • Arbeta med enkätutvärderingar från RM/SM
  • Sammanställa domarprotokoll för kvalitetsöversyn
  • Ekonomiadministration/betala och boka fakturor/löneutbetalning
  • Matcha betalningar
  • Lägga in leverantörsfakturor, attestförfarande
  • Kunskapskrav
  • Läsa, skriva och tala svenska och engelska
Datorvana framförallt applikationer såsom Word och Excel

Du hittar oss även här!